 
	  
	Małgorzata Muzoł – od urodzenia związana z Gminą Sędziszów (Tarnawa, Czekaj, Sędziszów).
	
	Ukończyła Szkołę Podstawową w Czekaju (klasy I-VI) i w Zbiorczej Szkole Gminnej w Sędziszowie (kl. VII-VIII); Liceum Ekonomiczne w Olkuszu oraz Wyższą Szkołę Pedagogiczną w Kielcach uzyskując tytuł mgr filologii rosyjskiej.
	
	Nauczyciel dyplomowany; III stopień specjalizacji z zakresu organizacji i zarządzania oświatą.
	
	Studia podyplomowe:
	2019 – Administracja Samorządowa – Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie;
	2017 – Obszary Wsparcia Europejskiego Funduszu Społecznego – Uczelnia Techniczno-Handlowa w Warszawie;
	2016 – Prawo pracy – Uniwersytet Jagielloński w Krakowie;
	2010 – Prawo administracyjne i postępowanie administracyjne w zakresie administracji – Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania we Wrocławiu;
	2006 – Studium Prawa Europejskiego;
	2001 – Zarządzanie organizacją w warunkach integracji europejskiej – Wyższa Szkoła Ekonomii i Administracji w Kielcach;
	1996 – Menedżer Oświaty – Bałtycka Wyższa Szkoła Humanistyczna w Koszalinie;
	
	Przebieg pracy zawodowej:
	2016-2020 – Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego (zastępca dyrektora Departamentu Wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego; główny specjalista w Departamencie Kultury i Dziedzictwa Narodowego);
	2008-2016 – Kuratorium Oświaty w Kielcach – Świętokrzyski Kurator Oświaty;
	2005-2008 – Gimnazjum w Boleścicach – dyrektor;
	1999-2005 – Zespół Szkół w Boleścicach – dyrektor;
	1989 -1999 – Szkoła Podstawowa w Boleścicach – dyrektor;
	1983- 1989 – Szkoła Podstawowa w Tarnawie – nauczyciel;
	1979-1983 – Sędziszowska Fabryka Kotłów w Sędziszowie – referent.
	
	Zakres obowiązków:
	Prowadzenie spraw Gminy powierzonych przez Burmistrza na podstawie art. 33 ust.4 ustawy o samorządzie gminnym i art. 5 ust. 4 ustawy o pracownikach samorządowych. Przy wykonywaniu swoich kompetencji Sekretarz Gminy działa w granicach określonych imiennymi pełnomocnictwami i upoważnieniami udzielonymi przez Burmistrza.
	
	Szczegółowy zakres obowiązków zawiera, miedzy innymi:
	- 
		Nadzorowanie przygotowania i kontrola materiałów kierowanych do załatwienia przez Burmistrza.
- 
		Nadzorowanie sporządzania i kompletowania dokumentacji do prac Rady Miejskiej i jej Komisji.
- 
		Współpraca z Radą i jej Komisjami w bieżącej realizacji zadań.
- 
		Bezpośrednie kierowanie pracą Urzędu i w tym zakresie:
	- 
		Wykonywanie w imieniu Burmistrza funkcji kierownika administracyjnego urzędu,
- 
		Zapewnianie sprawnego funkcjonowania urzędu,
- 
		Bieżąca kontrola wykonywania zadań w tym terminowość załatwiania spraw,
- 
		Nadzorowanie przestrzegania porządku i dyscypliny pracy,
- 
		Wnioskowanie w sprawach awansowania, nagradzania , karania pracowników w uzgodnieniu z Zastępcą Burmistrza, Skarbnikiem Gminy i Naczelnikami Wydziałów,
- 
		Opracowywanie zakresów czynności dla stanowisk kierowniczych, Naczelników Wydziałów i samodzielnych stanowisk pracy,
- 
		Realizacja polityki zarządzania zasobami ludzkimi.
	- 
		Wydawanie decyzji administracyjnych w sprawach określonych imiennym upoważnieniem Burmistrza.
- 
		Przyjmowanie oświadczeń ostatniej woli spadkodawcy i przechowywanie protokołów z ich przyjęcia.
- 
		Przyjmowanie pism sądowych i prokuratorskich w wypadku niemożności doręczenia ich adresatowi w miejscu zamieszkania.
- 
		Opracowywanie projektów uchwał dotyczących Statutu Gminy, statutów jednostek organizacyjnych oraz zarządzeń Burmistrza w sprawach wewnętrznej organizacji pracy urzędu.
- 
		Koordynowanie działalności komórek organizacyjnych urzędu oraz organizowanie ich współpracy.
- 
		Organizowanie i koordynowanie kontroli zarządczej.
- 
		Koordynowanie kontroli zewnętrznej i wewnętrznej.
- 
		Organizowanie załatwiania skarg, wniosków i petycji.
- 
		Koordynowanie prac związanych z wyborami: Prezydenta, do Sejmu i Senatu, Parlamentu Europejskiego, organów samorządowych i referendów.
- 
		Koordynowanie i nadzorowanie realizacji zadań w zakresie promocji gminy.
- 
		Organizowanie i koordynowanie realizacji przez urząd prawa obywateli do informacji publicznej.
- 
		Koordynowanie i nadzorowanie prowadzenia strony podmiotowej BIP.
- 
		Organizowanie, nadzorowanie i koordynowanie zadań obronnych wykonywanych przez urząd i podległe komórki organizacyjne, wynikających z ustawy o powszechnym obowiązku obrony RP , przepisów wykonawczych wydanych na jej podstawie a także z innych ustaw szczególnych.
- 
		Nadzorowanie i prowadzenie dokumentacji związanej z oświadczeniami majątkowymi.
- 
		Koordynowanie i przygotowanie raportu o stanie Gminy.
- 
		Organizacja narad i szkoleń dla pracowników.
- 
		Inne zadania zlecone do realizacji przez Burmistrza w ramach kompetencji.